neděle 11. května 2014

Vzdušný vzor pro letní pletení

Tento týden jsem hledala nějaký pěkný vzor, který by se hodil na léto.

Mám v hlavě nějaké lehké tílko, které se dá nosit přes tričko. A má velká oka.

Narazila jsem na jeden, co vypadal hodně nadějně a netvářil se složitě.

Jediná jeho nevýhoda je, že je v angličtině a tomu ne úplně každý rozumí. Říkal si vyloženě o vyzkoušení a přeložení.


Originál návodu najdete na těchto stránkách.

POSTUP

Potřebujete:
Nějakou letní přízi, předpokládám, že nejlepší bude nějaká bavlněné, nebo směs s bavlnou. Já jsem použila DROPS Cotton Light.

Jehlice 10mm a 4mm ( z každé velikosti použijete jen jednu)
Vzor se plete tak, že jednu řadu děláte menší jehlicí a druhou řadu větší jehlicí.

Nahodíte na jehlici č.10 sudý počet ok (+ 2 krajová oka). 
1. řada 1 oko hladce anglicky (za zadní smyčku), druhé oko obrace. Tak až do konce řady, krajová oka pleťte jak jste zvyklí.
2. řada se plete stejně, jen jehlicí č. 4 - 1 oko hladce anglicky (za zadní smyčku), druhé oko obrace.

Anglicky hladce je vlastně hladce, jen pletete za zadní smyčku. Tady přeplétám větší jehlicí.


Pohled shora.




Rubová strana vypadá takto.


A jak by to dopadlo, když byste měli obě jehlice stejně velké? Určitě se to dá použít, ale vzor by nebyl tak vzdušný.

Tady jsem pletla, pro srovnání, ještě pár řad na jehlicích č. 6.

Ty jsou o trochu hrubší, než se na Cotton light doporučují, takže nějaká větší oka tam jsou, ale není to prostě ono.


Žádné komentáře:

Okomentovat