středa 28. května 2014

Pletu...

... svetr a ponožky. V hlavě mám tedy x dalších nápadů a projektů, které chci určitě udělat, ale prozatím se soustředím na tyhle dva.

Ty totiž nejvíc hoří a potřebuju je stihnout do července, kdy nás opět čeká dovolená na vodě a pod stanem.

Nerada bych, aby to bylo jako loni, kdy jsem rukáv od svetru pro syna dopletla těsně před vjezdem do kempu :)

Kdo je připraven, není překvapen.
Svetr bude teplý na letní večer u ohně, kdy už je chladněji. Ponožky do stanu na spaní a nebo gumáků, kdyby se rozpršelo.

Ponožku mám ovšem zatím jednu a čeká mě ještě spoustu práce. Celkem jich musím uplést 7, ať máme každý jedny, ale je dobré, že třeba Esterka nemá tak velkou nohu jako tatínek. A naštěstí postup není složitý a s vlnou se plete výtečně.

Všechny budou z příze Fabel, která je pro ponožky ideální. Vlna pěkně zahřeje, když navlhnou (víme jak děti chodí s holinkama do kaluží), nebudou studit. A žádná složitá údržba, stačí je nechat volně proschnout a vyvětrat. Vlna je u Fabelu zkombinovaná s polyamidem a díky tomu se nebude tolik vytahávat, bude pěkně sedět na noze. 


Pletu dvojitou přízí podle toho návodu. Nechtěla jsem je tolik vysoké, trochu jsem si to tedy upravila. 
Ze začátku se mi zdál návod nějaký složitý, ale stačilo jít krok za krokem a bylo to vlastně snadné. 
Určitě se o své poznatky s Vámi ještě podělím. 
Co se týká spotřeby - na jednu pánskou, velikost 44, jsem zatím spotřebovala jedno klubíčko a kousek, tři klubíčka by mi měla stačit. 

Svetr bude pro Huga. Já jsem vybrala materiál (Nepal) a on si vybral barvu. Bude to můj první copánkový svetr. Jak copánky půjdou,to jsem si sama rozvrhla a už vím, že bych to příště udělala trochu jinak, ale to jsou ty zkušenosti, které sbíráme. Nejhorší pro mne je počítání řad a hlídání si, abych oka křížila v ten správný moment. 
Už mám skoro hotový přední díl, zadní díl a rukávy budou bez copánků. Přední díl (velikost 128) vyšel ze 2 klubek a načala jsem třetí ( z toho mi určitě něco zbude).



Jen ho udělat dostatečně velký, ať mi z něj rychle nevyroste :)




Žádné komentáře:

Okomentovat