neděle 26. ledna 2014

Svetr pro Esterku

Detail rozplétání raglánových rukávů























Ani nevíte s jakou radostí můžu napsat, že mám hotovo!



Teplejší svetr na  zimu jsem Esterce začala plést už někdy v Listopadu.
Naštěstí zima začala pořádně vlastně až teď, kdy je svetr dopletený a připravený na nošení.

Volba

Návod jsem si našla na stránkách Garnustudia a jen si ho upravila pro své potřeby. Místo příze Big Merino jsem použila Limu a vzorek jsem také vynechala. Potřebovala jsem hlavně vědět, na kolik ok začít a jak je pak rozdělit na rukávy.

Limu jsem vybrala hlavně kvůli její vysoké hřejivosti, chtěla jsem něco do tuhé zimy. Bonusem bylo, že jsem ji měla v Esterčiných oblíbených barvách.

Vypadalo to hodně nadějně, dobře se pletlo, práce rychle přibývala.

Zádrhel přišel ve chvíli, kdy jsem po upletení trupové části zjistila, že jí bude svetr velký. Byl hodně široký, v návodu se totiž přidávají po rozpletení raglánu ještě další oka navíc (příště je vynechám rovnou).

Musela jsem se tedy rozhodnout, jestli budu párat (a to dělám tedy hodně nerada) a nebo začnu nový s tím, že tenhle schovám a počkám, až bude Estě takových 8 let.

Nakonec jsem to raději vypárala, protože kdo ví, co bude chtít Ester nosit za pár let.

Postup

Celý svetr se pletl od shora dolů. Od krku se přidávala oka podle návodu.


V místě, kde měly být průramky, jsem oka na rukávy přendala na pomocné špendlíky. 


Rukávy se doplétaly jako poslední.


Po upletení je důležité ještě svetr navlhčit a vypnout do požadovaného tvaru. Tady jsou oka zatím "pomačkaná" z toho, jak byla příze v klubíčku. 


Rozdíl je myslím patrný. Tady je detail po vypnutí. Očka jsou více rovnoměrná, pletenina je měkčí a poddajnější. 



Zátěžový test

O víkendu byly ideální podmínky na testování. Dopolední teploty -19 C, odpoledne se oteplilo a když jsme vyrazili ven, bylo krásných -10. 

Dopadlo to výborně, pod bundou měla příjemně teploučko. No jo, vlna je prostě vlna :)

Jsme obě spokojené.





Žádné komentáře:

Okomentovat