neděle 30. června 2013

Návod na plstěnou kabelku

Plstěná zelená kabelka
s artyčokem :)
Když jsem viděla tuhle tašku v reálu hotovou u své kamarádky, byla jsem nadšená. Ta bambule mně prostě dostala a já se rozhodla, že to musím vyzkoušet. A hned jsem také věděla, pro koho moje taška bude.
Tohle je výsledek a protože mé nadšení trvá, chci se s vámi podělit o postup.

Originál návodu najdete na stránkách Garnstudia (zde), ale je bohužel pouze v angličtině.
Pokusila jsem se jej tedy volně přeložit
Rozměry tašky před plstěním jsou 34x48 cm, po vyplstění 28x25 cm.



Na tašku budete potřebovat cca 350g příze Eskimo a jehlice o síle 9mm.
Díly se pletou zvlášť a následně se sešívají. Po celou dobu se plete lícovým žerzejem, tzn. lícová strana hladce a rubová obratce, návod je tedy vhodný i pro začínající pletařky.
Přední díl se plete následovně - Na jehlice nahodíte 38 ok a plete lícovým žerzejem do výše 8 cm. V této výšce uzavřete na každé straně 1 oko, na jehlici máte tedy 36 ok. Pokračujete v ujímání  1 oko na obou stranách každých 8 cm až do chvíle, než Vám na jehlicích zůstane 30 ok. Ve výšce 48 cm všechna oka uzavřete.
Zadní díl se plete obdobně - začíná se na 38 ok a ujímá se každých 8 cm jedno oko na každé straně, až Vám na jehlici zůstane 28 ok. pletete do výše 48 cm. Tady si udělejte značku (třeba spínacím špendlíkem, nebo si uvažte jinak barevnou přízi), od tohoto místa se bude počítat klopa. Pletete dál lícovým žerzejem a ve chvíli, kdy klopa měří 15 cm, začnete uzavírat 2 oka na každé straně a toto uzavírání děláte každou následující řadu a to celkem 4x. (pozn. já jsem toto uzavírání dělala každou lícovou řadu). Ve chvíli, kdy máte na jehlici posledních 12 ok, práci uzavřete.
Ramenní popruh - Nahodíte 8 ok a pletete lícovým žerzejem až do délky 140 cm, poté uzavřete.
Ještě zbývá bambule - ta má před plstěním v průměru cca 10 cm. Tu přiděláte na háčkovanou šňůru, kterou uháčkujete z řetízkových ok, měla by měřit cca 50 cm.

A už je to téměř hotové. Oba díly sešijete k sobě na spodní i bočních stranách. Sešijete popruh a našijete ho na boční stranu kabelky (já ho našila do vnitřní strany). Přiděláte bambuli na šňůrku a tu ještě přišijete doprostřed klopy.
Taška před plstěním
Následuje trochu napínavá část - plstění v pračce. Tašku dáte do pračky na běžný prací program a čekáte, jak to celé dopadne :)

Doufám, že se Vám povedla ;)



Žádné komentáře:

Okomentovat